ВИМОГИ ДО ЗОВНІШНЬОГО ВИГЛЯДУ УЧНЯ

1.Вимоги до одягу. За Статутом загальноосвітньої школи I-II ступенів села Рудка-Козинська, учень повинен приходити на навчальні заняття в шкільній формі. Щоденний одяг для занять (хлопці): Діловий костюм темного кольору; сорочка біла або однотонна світлого кольору; Краватка чорна або однотонна стриманого кольору; Туфлі (не кросівки). Зміни, які допускаються взимку, при низькій температурі: Светр теплий під піджак. Жилет (на сорочку під піджак). Зміни, які допускаються влітку, при високій температурі: Біла сорочка з коротким рукавом (не футболка) без піджака. Літні відкриті туфлі. Щоденний одяг для занять (дівчата) Діловий костюм (жакет та спідниця без розрізів до коліна темного кольору (не джинси) або сарафан чорного кольору) . Блуза біла або однотонна світлого кольору (не футболка або майка). Туфлі (без підборів або невисокий каблук, платформа помірної висоти, не кросівки). Колготи тілесного або темного кольору. Зміни, які допускаються взимку, при низькій температурі: Светр теплий під жакет. Жилет (на блузу під піджак). Зміни, які допускаються влітку при високій температурі: Блуза з коротким рукавом (не футболка) без жакета. Літні відкриті туфлі. Важливо: Шкільна форма має бути бездоганно випрана та випрасувана. Учні 1- 11 класів повинні мати в школі змінне взуття. Воно має бути чистим. Учень повинен мати чисту носову хустинку, гребінець. Учень зобов’язаний слідкувати за чистотою тіла, рук, зубів, носа, вух. У другій половині дня (під час роботи групи подовженого дня) для 1-5 класів дозволяється зміна ділового одягу на одяг довільно спортивного стилю. Одяг для занять фізичною культурою: Спортивний костюм. Футболка . Кросівки або кеди. Змінні шкарпетки. Стрічка або заколка для довгого волосся. Категорично не дозволяється: Мати неохайне довге волосся, фарбувати його. Мати довгі нігті або вкривати їх лаком яскравого кольору. Накладати макіяж на обличчя. Носити прикраси (крім пари невеликих сережок для дівчат) Використовувати на території школи значки політичних партій та релігійних конфесій Не допускається вживання нецензурних слів. У школі категорично забороняється палити. Носити джинси

2.Вимоги до зачіски хлопців. Школяр повинен мати охайну зачіску - стрижку. Хлопцям заборонено мати довге волосся, зачісування його в косу або хвіст.

3.Вимоги до зачіски дівчат. Школярка повинна мати охайну зачіску-стрижку, або підібране в зачіску довге волосся. Дівчатам заборонено ходити з неохайним розпущеним волоссям, фарбувати його. Це зумовлено санітарно-гігієнічними вимогами. Учням школи категорично заборонено носити прикраси ( каблучки, браслети, ланцюги з підвісками) для попередження травмування.

4.Вимоги до манікюру. Нігті відповідно до санітарно-гігієнічних норм повинні бути коротко обрізані, чисті. Дівчата 5-11 класів можуть мати доглянуті нігті із «французьким манікюром» (укриті безколірним лаком). Довгі нігті – небезпека травмування, особливо на уроках фізкультури.

5.Вимоги до макіяжу дівчат. Дівчаткам 1-7 класів категорично заборонено фарбуватися згідно з санітарно - гігієнічниими нормами для попередження алергічних реакцій на косметичні засоби. Дівчатам 9 класів дозволено ледве підфарбовувати вії та губи. Найкращий макіяж – непомітний.

6.Вимоги до взуття. З метою попередження падіння та травмування заборонено носити травмонебезпечне взуття з високими підборами, підборами – шпильками. Дозволена висота підбора до 5 см. На уроках фізкультури учні повинні мати спортивний костюм і спортивне взуття (кеди, кросівки). Ми вдячні Вам за розуміння та співпрацю!

Задачі школи в роботі з батьками учнів.

Класні батьківські збори є однією з найбільш часто використовуваних форм взаємодії педагога з батьками учнів. На думку більшості вчителів, на батьківських зборах класний керівник може вирішувати всі завдання, які школа ставить у роботі з батьками. До них відносяться: 1) Ознайомлення батьків учнів із методикою та змістом навчально-виховного процесу, для вироблення єдиних вимог і загальних принципів при визначенні цілей і завдань виховання, його змісту та реалізації в сім'ї та школі. 2) Психолого-педагогічна освіта батьків з питань виховання дітей. (Підвищення загальноосвітнього рівня батьків. Вона викликає впевненість у тому, що педагогічна позиція батьків буде стійка і не похильна, однак деякі дослідження психологів і педагогів констатують факт про низький рівень психолого-педагогічної культури батьків.) 3) Залучення батьків до спільної діяльності з дітьми для підвищення виховного потенціалу позаурочної роботи, поліпшення взаємодії вчителів, батьків і дітей. 4) Коригування виховання в сім'ях окремих учнів: Надання психолого-педагогічної допомоги у вихованні талановитих, обдарованих учнів; Надання батькам психолого-педагогічної допомоги у вирішенні складних питань виховання; Індивідуальна робота з неблагополучними сім'ями. 5) Взаємодія з громадськими організаціями батьків: батьківськими комітетами, шкільними радами і т. п.

Поради батькам

          Шановні батьки, пам’ятайте!

- Ніколи не жалійте дитину через те, що вона не така, як всі.

- Даруйте дитині свою любов та увагу, однак не забувайте про інших членів родини, які їх теж потребують.

- Не дивлячись ні на що, зберігайте позитивне уявлення про свою дитину.

- Не відгороджуйте дитину від обов’язків і проблем. Вирішуйте всі справи разом з нею.

- Надавайте дитині самостійності в діях та прийнятті рішень.

- Слідкуйте за своєю зовнішністю. Дитина повинна пишатися вами.

- Частіше розмовляйте з дитиною. Пам’ятайте, що ні телевізор, ні радіо не замінять вас.

- Не обмежуйте дитину в спілкуванні з ровесниками.

- Пам’ятайте, що дитина колись подорослішає і їй доведеться жити самостійно. Готуйте її до самостійного життя. Говоріть з нею про це.

- Ніколи не займайтеся «виховною роботою» в поганому настрої. - Укажіть дитині на допущену помилку, щоб вона її осмислила.

- Оцінюйте вчинок, а не особистість. Пам’ятайте, сутність людини та її окремі вчинки не одне й те саме.

- Дайте дитині відчути, що співчуваєте їй, вірити в неї, не зважаючи на помилку.

Як творчо розвивати дитину

Найперше - приймайте дитину такою, якою вона є, беручи участь у її розвитку, підтримуючи, а не нав'язуючи свої інтереси, давати дитині можливість вибору. Для розвитку творчого потенціалу, як показали дослідження, необхідна не лише адекватна оцінка сил дитини, але трішки завищена, зазнайкою вона не виросте, зате у неї буде запас сил та впевненість при невдачах, до яких треба готувати змалку. Батьки повинні бути прикладом, адже дитина свідомо переймає вашу манеру говорити, ходити, працювати, відповідальності за доручену справу. Кожен батько повинен пам'ятати правило: "Не зашкодь!" Адже обдарована дитина більш чутлива, ранима, тому потрібно давати вільний час для того, щоб побути дитині на самоті, поміркувати, пофантазувати. За допомогою тренінгів дати їй можливість глибоко зрозуміти себе та інших. Дорослі часто батьки повинні радитися із психологом щодо виховання обдарованої дитини. Батьки повинні завжди пам'ятати, що для обдарованої дитини творчість є життєвою необхідністю. Тому дитину потрібно готувати до спостережливості, наполегливості, формувати вміння доводити почату справу до кінця, працелюбність, вимогливість до себе, задоволення від процесу творчості, терпляче ставлення до критики, впевненості при невизначеності, гордості і почуття власної гідності, чулість до аналізу моральних проблем. Батьки також повинні усвідомлювати, що надзвичайно велика роль у процесі формування особистості обдарованої дитини належить волі. Вольові риси є стрижневими рисами характеру, адже за наявності мети, яку особистість досягає в житті, долаючи перешкоди, є цілеспрямовуючим життя. Цілеспрямовані люди знаходять своє щастя в житті, вони вміють поставити перед собою чітку, реальну мету. Прагнення досягти своєї цілі робить людину рішучою та наполегливою. І.Павлов стверджував, що у вольової людини труднощі лише збільшують бажання реалізувати свою мрію. Вони вміють стримати себе, володіють терпінням, витримкою, вміють контролювати свої почуття за наявності перешкод. Ініціативність і творчість поєднані з наполегливістю, рішучістю та витримкою, допомагають обдарованим дітям самореалізуватися. Отже, батьки покликані допомогти дитині відкрити її життєве покликання, реалізувати себе як особистість. Вони не мають права втратити обдаровану дитину, бо, втрачаючи талант, обдарування, здібність, вони втрачають майбутнє. Тому батьки повинні бути терплячими, безмежно вірити в дитину, тоді ця дитина виросте хорошою творчою людиною.

Чи допомагаєте Ви розвиватися дитині творчо?

Якщо Ви дійсно хочете, щоб Ваші діти були талановиті і творчо активні, потрібно докласти до цього немало зусиль. Щоб Ви самі могли пережити, в якому напрямі потрібно працювати, пропонуємо Вам декілька порад.

1. Відповідайте на питання дитини терпляче і чесно.

2. Сприймайте питання і вислови дитини всерйоз.

3. Надайте дитині кімнату або куточок винятково для її справ.

4. Знайдіть місце, де дитина змогла б показувати свої роботи і досягнення.

5. Не лайте дитину за безлад на столі, якщо це пов'язано з її творчим процесом. Проте вимагайте упорядковувати робоче місце після його закінчення.

6. Покажіть дитині, що її люблять і приймають, безумовно, таким, якою вона є, а не за її успіхи і досягнення.

7. Доручайте своїй дитині посильні справи і турботи.

8. Допомагайте їй будувати свої власні плани і ухвалювати рішення.

9. Допомагайте їй покращувати результати своєї роботи.

10. Беріть вашу дитину в поїздки по цікавих місцях.

11. Допомагайте дитині спілкуватися з ровесниками з різних культурних шарів.

12. Не порівнюйте свою дитину з іншими, указуючи при цьому на її недоліки.

Пам’ятка батькам обдарованих дітей

• Створіть безпечну психологічну атмосферу дитині в її пошуках, де вона могла б знайти розраду у разі своїх розчарувань і невдач.

• Підтримуйте здібності дитини до творчості й виявляйте співчуття до ранніх невдач. Уникайте негативної оцінки творчих спроб дитини.

• Будьте терпимі до несподіваних ідей, поважайте допитливість ідеї дитини. Намагайтесь відповідати на всі запитання, навіть якщо вони вам здаються безглуздими.

• Залишайте дитину одну і дозволяйте їй, якщо вона бажає, самій займатися своїми справами. Надлишок опіки може обмежити творчість.

• Допомагайте дитині формувати її систему цінностей, не обов’язково засновану на її системі поглядів, щоб вона могла поважати себе і свої ідеї поряд з іншими ідеями та їх носіями.

• Допомагайте дитині задовольняти основні людські потреби, оскільки людина, енергія якої скута основними потребами, рідко досягає висот у самовираженні.

• Допомагайте дитині долати розчарування і сумніви, коли вона залишається сама в процесі не зрозумілого ровесникам творчого пошуку: нехай дитина збереже свій творчий імпульс.

• Поясніть, що не на всі запитання дитини завжди можна відповісти однозначно. Для цього потрібен час, а з боку дитини — терпіння. Вона має навчитися жити в інтелектуальному напруженні, не відкидаючи своїх ідей.

• Допомагайте дитині цінувати в собі творчу особистість. Однак її поведінка не має виходити за межі пристойного.

• Допомагайте дитині глибше пізнати себе. Виявляйте симпатію до її перших спроб виразити таку ідею словами і зробити зрозумілою для оточення.